del 2

Jonas perspektiv

 

De automatiska dörrarna svängde upp när Jonas gick in på Ica Globen där han jobbade. Han Nickade åt Sanna i kassan och fortsatte mot personalrummet för att byta om till de obligatoriska Ica-kläderna. När han krängde på sig den röda pikén hörde han sin kollega Christians röst.


- Tjena Jonas! Dags för ännu en till dags slit?

- Ja, vad gör man inte? Skrattade Jonas. Jag köpte en Hugo Boss-skjorta för några dagar sen och behöver fylla på kassavalvet lite, om du förstår vad jag menar?

- Åh fan! En Hugo Boss! Och så måste du ha på dig den där fula Ica-tröjan!

- Jag vet, det är ju inte så fest..

- Ja, men allt klär ju en skönhet som dig, med dina blåa ögon och ditt blonda hår. Tjejerna måste ju bli som galna när de ser dig!

 

Jonas skrattade bara till svar och gick till fruktdisken. Visst, han var väl nöjd med sina blåa ögon och blonda hår, men hos andra föredrog han chokladbruna rådjursögon och silkeslent brunt hår. Gärna i någon fin frisyr... Jonas drömde sig bort en stund samtidigt som han frånvarande fingrade på de färska bananerna.

Han väcktes ur sina tankar av sin chef som ropade på honom.


- Jonas! Kan inte du göra i ordning en fin fruktkorg och springa upp med den till Globen? Personalen där har tydligen en hälsovecka.

- Självklart! Svarade Jonas.

 

Han missade aldrig en chans att smöra lite extra. Särskilt just nu när han förra veckade hade råkat ge sin chef en high-five när hon egentligen bara sträckte ut handen för att få sina nycklar. Jonas rodnade fortfarande vid tanken på den pinsamma händelsen. Snabbt sprang han iväg för att hämta en korg så att han kunde börja med sin uppgift.

 

Kvickt började han samla ihop lite olika fruktsorter. Han tvekade när han kom till papayan, de hårda kärnorna kunde lätt förstöra tänderna om man tuggade på dem, men det var inte hans problem. Han slängde ner ett par passionsfrukter och la en litchi på toppen. Allra sist knöt han ett röd sidenband runt korgen. Han tittade nöjt på den och gav sig iväg upp mot Globen.

 

Justins perspektiv

 

Justin vaknade av att hans egen låt ”Baby” började spelas på hans Iphone som låg bredvid sängen. Det var hans ringsignal, och han sträckte  sig yrvaket efter telefonen. Det stod Benjamin Wahlgren på displayen. De hade lärt känna varandra på Justins senaste Sverigekonsert. De jobbade ju inom samma bransch och var ungefär jämngamla, och hade därför snabbt blivit vänner. Justin svarade.

 

- Hej Justin! Det är Benjamin. Hur är läget? Jag hörde att du var här i Sverige, och tänkte om du har lust att ses?

- Tjena kompis. Ja, jättegärna. Det vore superkul!

- Jag har ju premiär med Karlsson på taket, och tänkte ha en efterfest sen på lördag. Du kan väl svänga förbi?

- Maxat! Räkna med mig!

- Perfekt, då syns vi där polarn!

- Ha det bra man!

Justin såg fram emot att gå ut. Det var alltid roligt att träffa folk, och han hade ändå inget planerat i helgen.




Det här var då del 2! Hoppas ni gillar den lika mycket. Nu börjar det bli lite spännande här, vad tror ni händer näst??????? KOMMENTERA


Kommentarer
Postat av: Snabelkaparen

Nu börjar bullarna bli heta! Jag bara ligger hemma och väntar, nej! TRÅNAR efter ögonblicket Jonas och Justin möter varandra! Dom är ju typ skapta för varandra. Kanske kommer Benjamin hjälpa till med det?



Pussz

2011-01-11 @ 12:10:15
Postat av: Jean-Pierre

Ohhh ja! Fingra på bananen bara. Det är vad jag brukar göra om tankar på Jonas slår till vid fruktdisken, om ni förstår vad jag menar. Ohlala

2011-01-11 @ 12:11:15
Postat av: Stråtharen

Olidlig dramatik! Om ni avslutar innan Jonas och Justin har vilt sex i alla rum i en STOR villa (utan paus) får jag självmordstankar. Jag kan inte vänta!

2011-01-11 @ 12:15:50
Postat av: Alex

Snälla säg att du trollar...

2011-01-11 @ 15:50:30
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

jag gillar hans låt som jag lyssnade på youtube heter pray <3

2011-01-11 @ 16:13:58
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: SOFIIEIIEIIEIEE

Fortfarande det bästa jag läst.

2011-01-11 @ 19:00:27
Postat av: julia

"Jonas drömde sig bort en stund samtidigt som han frånvarande fingrade på de färska bananerna." lol

2011-01-11 @ 19:20:51
Postat av: Anonym

jag vill veta fortsättningen!!!

2011-01-11 @ 20:22:05
Postat av: meira

SÅ JÄVLA BRA!!!



Jag hoppas på en menage a trois mellan jonas, justin och benjamin. Men det kanske bara är jag.

2011-01-12 @ 08:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0