del 22

jonas perspektiv

Jonas stod tafatt i hallen och såg på Justin. Han var mer nervös än någonsin och för att ha något att göra hjälpte han Justin av med jackan. Justin sparkade av sig ina skor och kikade in i lägenheten. Jonas tänkte att det var bäst att få det här överstökat. Han slätade ut sin skjorta med händerna, tog lite på sina egna bröst och bad Justin att följa med honom in i köket.

Hans föräldrar var redan därinne. De stod och pratade över en kopp kaffe och Jonas nickade åt dem. Han började hälla upp kaffe åt sig och Justin medan han tänkte febrilt.
Han ville inte leva utan Justin, men det skulle bli så otroligt svårt att berätta för sina föräldrar att de inte kunde förvänta sig några barnbarn. Vad skulle de säga? De var ju inte homofober eller något sådant, men ville de verkligen ha en son som var... bög? Jonas tänkte på sina släktingar, det skulle bli så pinsamt att introducera Justin på nästa släktmiddag. Jonas hatade pinsamma situationer. Han var dessutom jättedålig på att dölja att han var generad. Alla hans vänner såg alltid direkt på honom när han tyckte att något var pinsamt. Hans släktingar skulle säkert också se det. Och Justin. Justin skulle se att han var generad, och vad skulle han tänka då? Jonas fick en om möjligt större klump i magen. Skulle Justin tro att Jonas skämdes för honom. Att Jonas skämdes för det vackraste i världen?

Jonas visste verkligen inte vad han skulle göra. Han ville inte göra Justin ledsen, men hur skulle han agera för att undvika det? Kanske skulle de fortsätta träffas i hemlighet? Jonas insåg snabbt att det inte var ett alternativ. Antingen skulle han ha Justin förevigt för sig själv, eller så skulle han försöka gå vidare.

Hans tankar avbröts av hans mamma som frågade Justin vad han hette. Jonas ryckte till och hoppades att hans föräldrar skulle gilla honom. Han hade inte behövt oroa sig.
- Justin, sa Justin och fyrade av ett bländande leende som skulle fått vilken kvinna (eller Jonas) att smälta.

En andäktig tystnad uppstod när allas ögon var klistrade på uppenbarelsen i köket. När Jonas mamma sedan ställde följdfrågan som Jonas väntat på släppte magin och ångesten återvände till Jonas. Vad skulle han säga? Hur skulle han hantera det här?
- Så, hur känner ni varandra? Frågade Lotta, och såg från Justin till Jonas.
- ehh... sa Jonas. Han såg på Justin, som strålande log tillbaka. Sanningens ögonblick, tänkte Jonas.

Men när han öppnade munnen kom det ut något helt annat. Hans mod svek honom och han sade:
-Eh... Vi är bara polare. Vi träffades på ung vänster.

Glittret i Justins ögon försvann som genom ett trollslag och kvar fanns bara en bottenlös sorg. Tårar steg i Justins ögon och Jonas sträckte ut handen för att hindra honom, men det var försent. En en gång såg Jonas sitt livs kärlek storma ut genom dörren.


Justins perspektiv

Justin hade varit förväntansfull när han kom in i Jonas lägenhet. Han såg fram emot att träffa hans föräldrar, att äntligen fullt ut få bli en del av Jonas liv. när de stod i köket och han presenterade sig för Jonas föräldrar slog han på charmen och försökte vara en riktig svärmorsdröm. Han lyckades också. Det kändes otroligt bra och Justin myste inombords.

När Jonas mamma frågade vad han och Jonas hade för relation till varandra sträckte Justin på ryggen och såg lyckligt på Jonas. Han blev förvånad när han såg att Jonas inte såg lika lycklig ut som han. Jonas såg ut som om han skulle kräkas. Justin undrade om han hade fått sendrag eller kanske var akut bajsnödig. Kunde han inte hålla det inne några sekunder till i sådana fall? Justin tänkte att han säkert klurade på hur han skulle formulera sig, vilka ord han skulle välja för att berätta för sina föräldrar att han hade hittat sin andra halva. Därför log Justin ännu större och försökte uppmuntra Jonas.

Det som Jonas sedan sade kändes som ett slag i magen. Han sögs in i ett svart hål. Ett oändligt mörker öppnades under honom. Jonas hade svikit honom igen. Han kunde inte tro det. Hade hans Jonas, som han älskade så mycket, förneka deras kärlek? Justin kände tårkanalerna fyllas med varma tårar. Han kunde inte stanna här. Han ville inte bli sårad igen. Han vände ryggen åt det som skulle kunnat bli hans liv, och rusade ut från lägenheten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad taskigt av jonas! :(

Skriv mer! Ni är AWSOME!! <3

2011-02-19 @ 23:14:42
Postat av: sofie

kommer de ses igen???? :(

2011-02-21 @ 11:27:49
Postat av: sofie

kommer de ses igen???? :(

2011-02-21 @ 11:27:50
Postat av: bieberlovestories

Har länkat er nu, hoppas ni får lite mer läsare nu :) kram

2011-02-23 @ 17:04:24
URL: http://bieberlovestories.blogg.se/
Postat av: emma

Asså inte för att vara taskig eller nåt sånt, men jag tycker det är lite konstigt att ni skriver om bögar? seröst det e äckligt, speciellt när det är justin som är en utan av dom(i novellen alltså. Det äcklar mig och säkert andra också! Och ni gör bara så att alla tror mer att justin är bög!! För alla killar tycker han är gay o allt och ni gör bara det värre..-.- seröst sluta! Och jag tror inte att ni skulle vilja vara med i en novell och vara lebb i den! TÄNK EFTER INNAN NI BÖRJADE SKRIVA NOVELLEN!

2011-02-23 @ 17:36:10
Postat av: Fatmaa

håller med hon där uppe^^

jag hatar inte er eller något sånt.

men det är jävligt taskigt mot biebs.

det ger han bara dåligt rykte och om ni är beliebers så vet ni säker hur mycket han hatar att bli kallad bög.jag blir också jävligt äcklad.

det är faktist kränkande mot justin!!!

om ni har någon värdehet kvar så lägger ni ner bloggen,

bieberlove to beliebers(B)

2011-02-23 @ 19:00:38
URL: http://fatmaaaa.blogg.se/
Postat av: Lilly

emma och Fatmaa,

Hur fan orkar ni? Tror ni seriöst att Justin Bieber NÅGONSIN kommer att se den här bloggen? Nej, just det. Och elakt? Nej, inte det heller. Det är inte elakt/äckligt/dåligt/whatever att vara homosexuell. Haters' gonna hate, men det kommer inte få användaren att ta bort bloggen ändå, hoppas jag. Bloggen är till för UNDERHÅLLNING. Precis som Justin Bieber...för det är väl ingen som tycker att han är något mer än underhållning?

Och "tänk efter innan ni började skriva novellen" (grammatiskt inkorrekt mening btw); Justin Bieber är en kändis. Det finns miljontals parodier på honom där ute, och om han inte klarar av det så borde han nog ha tänkt över sitt kändisskap lite tidigare.

2011-02-23 @ 20:35:17
Postat av: bara en konstig person

asså vad e det här för nåt skit?? inget illa menad..

2011-02-23 @ 20:44:03
Postat av: mags

FYYY FAAAAAAAAAAAAAAAAN

2011-02-23 @ 21:05:02
Postat av: Anonym

Har väntat jätte länge tills den nya episoden kommer!



Strunta i alla dumma kommentarer, det e bara en massa personer som inte har något liv och bara kommerneterar en massa trams på andras bloggar!!



Keep the hope up! Ni är BÄST! <3

2011-02-23 @ 21:50:16
Postat av: Anonym

UPPDATERA MEEEEER!!

2011-02-24 @ 17:43:57
Postat av: Anonym

LOOOOL så det är äckligt att vara bög.

tycker att emma och fatmaa ska ta ut pinnen ur röven.

2011-02-24 @ 18:29:07
Postat av: Sara

Okej, Jag håller med Fatmaa och emma men jag håller oxå med Lilly.



Det är inte äckligt att vara bög men det är inte heller snällt att skriva att någon är bög när den inte är det. Int fan bryr man sig om sen personen är känids!? Whatevere..alla har känslor. Och du som kommenterade före mej, vilken jävla pinne? Dom sa bara vad dom tycker och senast jag kollade svenska lagen var det okej. Jag tycker själva handligen i bloggen är kränkande mot Justin och han hatar att bli kallad bög, och det borde ni veta för ni själva är beliebers (Jag tycker att ni inte är det). Lägg bara ner bloggen! Det är fan bara bögar som blir kåta av det..ni får bara skit. Nästan alla som läser er blogg tycker det är sjukt äckligt..resten är lebb och bögungar. Och Fatmaa? Dom har ingen värdighet kvar annars skulle dom inte ha gjort den här bloggen..dah? Och Lilly? Vadå menar du att Justin inte har nå jävla känslor och att det är okej att kränka honom för att han inte ser vad fan ni skriver? Den här bloggen är skit..och novellen suger.



Dra åt helvete.



BieberLove To Beliebers(B)

2011-02-25 @ 16:26:44
Postat av: Anonym

"Nästan alla som läser er blogg tycker det är sjukt äckligt..resten är lebb och bögungar."

shit asså man vill ju inte att lebbar och bögungar ska läsa ens blogg...



sara, du borde sluta använda så puckade argument. Förstår helt ärligt inte varför du använder "lebb" och "bögungar" som skällsord, men det verkar som att du tycker att homosexualitet är något att skämmas för. Vilket betyder att du antagligen är dum i huvudet.

2011-02-25 @ 16:46:27
Postat av: Sara

Har jag sagt att man ska skämmas för homosexualitet? Jag tycker att det är okej och att folk ska gilla vilken kön dom vill. Jag har fan själv en kompis som är bög, och jag älskar honom för den han är. Jag är inte dum i huvet bara för att jag vågar säga vad jag tycker. Det borde du oxå testa. Och det är inte puckat, om nån är dum i huvet är det väl du. Jag vågar då skrivva mitt namn, men inte du.

2011-02-25 @ 21:07:44
Postat av: emelie

lol känns det bättre nu?



justin och jonas, hoppas allt löser sig. uppdatera snart!

2011-02-25 @ 21:20:34
Postat av: jennn

men jesus? om ni nu tycker denna bloggen är så vidrig läs inte då? jag tycker det känns obehagligt att läsa det han skriver, när man tänker att det är justin. men wtf, det är en novell och inte en fucking bok?

låt folk skriv vad dom vill, vi har yttrande frihet i sverige. och du sara? om din kompis är bög kan du ju visa han vad du skrivit här, han skulle nog se det som as positivt.



2011-02-26 @ 14:40:43
Postat av: Sara

Du Jennn? Han var med när jag skrev första kommentaren. Jag var med honom då. Visst, han blev inte så glad men han tyckte att det var okej att jag skrev vad jag tyckte. Jag har kännt honom sen jag var 5 år, och han vet att jag säger vad jag tycker och har gjort det sen jag var liten. Han tycker oxå att det är kränkande att skriva att nån är bög när den inte är det. Spela roll om den är kändis, alla har väl känslor?



Att bli kallad bög är som att bli kallad neger och sådant. Och om det är kränkande att kalla nångon neger är det väl samma sak med bög? Jag har en åsikt och vågar stå på den. Om du inte gillar vad jag kommenatera så ska du fan låta bli att kolla på mina kommentarer? Jag lovar om nån kom och sa att du var lebb skulle du bli ledsen, och bara för att Justin är kändis och att han aldrig kommer läsa det här är det väl inte okej att skriva att han är bög. Visst alla noveller är fejk och inte nån sann historia men sak samma? Jag menar inte att vara taskig elr nåt, och tcker verkligen inte att ni ska ta bort bloggen. Men ni borde tänka på vad ni skriver..inte bara ni utan alla andra oxå.

2011-02-26 @ 19:36:52
Postat av: din trognaste läsare

JAG ÄLSKAR DIN BLOGG!! SNÄLLA SLUTA INTE!! UPPDATERA MER ISTÄLLET!!!

2011-02-26 @ 21:53:14
Postat av: Anonym

Hej jag är varken bög eller lebb MEN JAG ÄLSKAR BLOGGEN!!!

2011-02-27 @ 12:21:27
Postat av: jeeeennn

du kan ju pappa på o skriva en bok när du skriver så långt :) det jag mena är bara låt folk göra vad fan dom vill, justin vet inte vem du är så varför bry dig? låt killen som skriver bloggen göra det utan dina värdeösa kommentarer :) MEN ÅH bara för att han skriver att justin är det så betyder det inte att han är bög? och nu har du dubbelmoral i det du säger lilla gumman!

och varför är det kränkande att höra det? så alla som är bög är äckliga?

och för tusooooonde gången justin kommer aldrig se denna bloggen endå, SÅ VEM FAN BRYR SIG

2011-02-27 @ 23:02:32
Postat av: Simon

Men, vem säger att det är dåligt att vara bög? :O

2011-03-06 @ 17:41:10
Postat av: Anonym

Det är inte äckligt att vara bög.

Men det är inte snällt mot Justin.

Håller med Emma & Fatma.

2011-05-15 @ 13:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0